God service er nøgleordet i erhvervslivet

Erhvervslivet tordner afsted med 180 km/t. Der er masser af mennesker, der kan det samme som sig – ingen er uundværlige og alle kan erstattes. Du kan derfor ikke gøre dig uundværlig for dine kunder, men må tænke i andre baner, for uanset hvilken ydelse, du yder, eller hvilket produkt, du sælger, så vil der altid være nogen, der vil prøve at konkurrere med dig. Også Foto virksomheder med produkt foto går meget frem.

Det vigtigste element i erhvervslivet er god service.

Det er vigtigt, at kunderne føler en god tilknytning til dig, når du udfører et stykke arbejde for dem eller sælger en vare til dem. Hvis først en kunde har fået en uovertruffen service, kan du være heldig, at vedkommende laver nogle gode anmeldelser om dig på de sociale medier samt Google, hvor andre kunder kan læse om dig. Der skal ikke ret mange utilfredse kunder til at skræmme nye kunder væk, hvorimod der skal arbejdes hårdt for den gode omtale.

Den ekstra gode service, der giver flødeskummet på kagen behøver ikke at være noget vanvittigt. Husk på, at erhvervslivet fungerer med fokus på tjene penge. God service kan være mange forskellige ting. Her kan nævnes et par stykker:

  • Rigtig god dialog med kunden
  • Hurtig levering eller udførelse af arbejdet
  • Stå ved fejl og mangler og udbedre det hurtigst muligt

Du er fagpersonen inden for dit fag i erhvervslivet. Del ud af din viden til kunden, så kunden føler, at du har 100% styr på det hele. Det om så det gælder design af nyt hus eller valg af sko til lille Peter. Har du en webshop, så stræb efter hurtig levering. Dette er ofte noget, kunderne vægter meget højt. Det samme gælder, hvis du har en opgave, der kræver, at der arbejdes fokuseret.

Sker der en fejl, eller har din vare en fejl, så udbedre skaden hurtigst muligt, så du vender den dårlige oplevelse til en fantastisk oplevelse, som kunden kan fortælle videre.

Indlæg oprettet 7

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen